Carribean: Puerto Rico - Reisverslag uit San Juan, Puerto Rico van Stephanie Hubers - WaarBenJij.nu Carribean: Puerto Rico - Reisverslag uit San Juan, Puerto Rico van Stephanie Hubers - WaarBenJij.nu

Carribean: Puerto Rico

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

15 April 2014 | Puerto Rico, San Juan

Hola!

Momenteel zijn we alweer bijna een week in the Carribean, Puerto Rico. Puerto Rico is een eiland rechts van de Dominicaanse Republiek. Er hangt hier echt een Caribisch sfeertje met overal salsa muziek etc. maar tegelijkertijd is het ook heel Amerikaans met fastfoodketens, zoals de Starbucks en KFC. De meeste toeristen komen een dag met een cruiseschip en komen niet verder dan San Juan. Grappig hoe verbaast de mensen hier iedere keer reageren als we zeggen dat we uit Nederland komen, ze zijn hier voornamelijk Amerikaanse toeristen gewend. Dit eiland staat bij Nederlandse reisbureaus dan ook niet op de kaart. Zonde! Want dit eiland is zo veelzijdig, mooie stranden, vriendelijke mensen en een mooie natuur.

De eerste nacht hadden we een goedkoop hostel gereserveerd in de hoofdstad San Juan. Na 1 nachtje zijn we snel op zoek gegaan naar iets anders. De kamers waren niet echt schoon en douchen konden we niet, omdat er amper water uit de kraan kwam. En wat eruit kwam, was natuurlijk ijskoud.

De 2e dag zijn we de auto op gaan halen en richting het oosten van het eiland gereden. We zijn naar het regenwoud El Yunque gereden en hebben hier wat wandelingen gemaakt naar onder andere een waterval. Daarna zijn we doorgereden naar een plaatselijk dorpje om wat te eten en vervolgens zijn we in het donker gaan kayakken. Als Hollanders stressen dat we te laat waren, omdat we het niet goed konden vinden, maar dat hoeft natuurlijk niet in de Carribean, komt allemaal wel goed. Uiteindelijk waren we 15 minuten later, maar konden we wel mooi gelijk het water in en hebben we de saaie instructies gemist. Daar zijn we door de mangroven gevaren, natuurlijk helemaal lek gestoken door de muggen.. Door een hoge concentratie aan een bepaald monocuul, wat maar op enkele plekken ter wereld voorkomt, zag je een mooie lichtblauwe kleur in het water als je je hand erin stak. Het water werd dan ineens helemaal licht, erg bizar!

Vervolgens zijn we naar het westen gereden, naar het surfersdorpje Rincon. Ik hou echt van deze dorpjes, hier hangt altijd een erg relaxte sfeer. Hier hadden we 2 dagen een appartement gehuurd, waardoor we lekker konden koken etc.
' s ochtends maakte Daisy mij helemaal in paniek wakker, ik schrok me natuurlijk dood. Er zat een grote spin, die leek op een vogelspin op de badkamer. Dus Daisy vervolgens in haar pyjama de straat op om de spin weg te laten halen. Uiteindelijk kwam ze met een jongen die ergens buiten aan zijn auto aan het sleutelen was terug. Hij kwam met zijn visnet om dat beest te vangen, maar je raadt het al, de spin was natuurlijk allang weg. Vervolgens hebben we de deur maar dicht gehouden. Heb wel helemaal dubbel gelegen om deze actie!

Nu zijn we weer terug in een fijn hotel die we de eerste dagen na het hostel ook geboekt hadden in San Juan. Hier hebben we 's avonds nog lekker in een bad op het dakterras gelegen, heerlijk!

Uiteraard zijn we 's avonds ook nog naar een lokale bar gegaan waar we salsa konden dansen en er een live band speelde, erg gezellig. In veel kroegen treden er 's avonds vaak wel live bands op, en die zijn goed!

Het autorijden is hier trouwens ook een kunst, het lijken wel botsauto's. APK kennen ze niet en iedere auto heeft onderhand wel een deuk of iets anders. Iedereen haalt elkaar aan alle kanten in en uitvoegstroken, ritsen etc. Kennen ze niet. Een navigatie hadden we niet nodig, gewoon lekker ouderwets met een kaartje. Tenslotte zijn de puerto ricanen de beste navigatie, die mensen zijn zo vriendelijk en tot nu toe zijn we nog maar 1 keer verkeerd gereden dankzij ons als topteam. Wie zegt dat vrouwen geen auto kunnen rijden en kaart kunnen lezen?! Gaat bij ons uitstekend, ondanks de slechte bewegwijzering.

Vandaag nog even lekker gebruikt gemaakt van de gunstige koers en dat betekent shoppen, shoppen, shoppen. Morgen vliegen we door naar de Dominicaanse Republiek, waar mijn vriendinnen Janneke en Annelou ons als het goed is opwachten met een heerlijke banana mama cocktail! We gaan naar hetzelfde resort als andere jaren, dus kennen veel mensen daar. Dat gaat zeker gezellig worden!! Gratis WiFi hebben we daar alleen niet, dus het zal wel weer even duren voordat jullie iets van me horen.

Nos vemos pronto!
Stephanie

• 15 April 2014 - 11:14

Ad:

stephanie heb je al gekeken naar de foto van de auto bij het in gebruik nemen en dan bij de een na laatste foto bij het inleveren van de auto veel plezier en wees voorzichtig
    groetjes ad en hannie

• 16 April 2014 - 17:29

Fam. Vd Linden:

Hoi Stephanie en daisy,

Ziet er allemaal goed uit , geniet er van en let goed op jullie zelf.

Groetjesfam.van der linden

• 16 April 2014 - 18:48

J.hubers:

Beste Stephanie en Daysie.
    Jullie zien veel mooie Streken en dorpen. Geniet er van. Maar blijf op je hoede , kijk uit met wie je omgaat .Op het moment dat ik dit schrijf zitten jullie al in de Dominicaanse Republiek
    Doe je best daar en maak ook nog wat plezier.

Met de hartelijke groeten, ook voor Daysie.

Opa

• 25 April 2014 - 08:58

Ad:

Stephanie hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag
    fijne dag en veel plezier
    oma antwoin ad en hannie

• 09 Mei 2014 - 17:43

J.hubers:

Stephanie, waar blijven jouw verslagen van hetgeen je mee maakt.Ik heb zojuist die van
    Daysie gelezen en gezien dat jullie op een kakkerlakken farm zitten. Je kunt ze vangen en
    Op de markt verkopen na geroosterd te hebben. Ze schijnen lekker te zijn.Dat weet je nog wel van onze reis naar Thailand. Daar lagen ze ook geroosterd op de markt.
    Hoor zie ik nog wat van jullie, veel plezier nog maak iets goed van je studie.
    Met groeten
    Opa.